W codziennej pracy kierujemy się zasadami postępowania zdefiniowanymi w Programie Compliance, na który składa się zestaw reguł i procedur, jasno opisujących czym dla nas jest "fair play".
Jego podstawą są nasze Zasady Biznesowe:
- unikamy i rozwiązujemy konflikty interesów,
- nie oferujemy i nie wręczamy korzyści,
- nie żądamy i nie przyjmujemy korzyści,
- właściwie postępujemy z informacjami firmowymi,
- przestrzegamy Prawa ochrony konkurencji,
- jesteśmy organizacją wielokulturową, zapewniającą równe szanse i tolerancję dla wszelkiej odmienności - nikogo nie dyskryminujemy,
- przestrzegamy godziwych warunków pracy,
- przestrzegamy obowiązującego prawa i procedur firmy.
Wszyscy nasi pracownicy w pierwszych dniach pracy poznają obowiązujące procedury i zasady. Regularne szkolenia pomagają nam utrzymać wysoką kulturę Compliance we wszystkich obszarach naszej działalności, a kultura feedbacku i reagowania na nieprawidłowości pozwala nam każdego dnia poprawiać i udoskonalać nasze działania. Dla pracowników oraz partnerów biznesowych stworzyliśmy system raportowania zaobserwowanych nieprawidłowości. Link do platformy umożliwiającej anonimowe zgłoszenie znajduje się pod linkiem: METRO Compliance Reporting System.
Agnieszka Saternus- Kozłowska, Dyrektor Działu Personalnego / Compliance Officer
Compliance to nie tylko działanie zgodnie z przepisami prawa
i najlepszymi praktykami biznesowymi. To postępowanie zgodnie z wartościami, które czynią nas wiarygodnym partnerem dla naszych
pracowników, kontrahentów, ale i społeczności lokalnych